poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Pielęgnacja Włosów Clip In/ Cała Prawda

Cześć Kochane!


Jak wiecie zaczęłam nosić włoski naturalne na spinki tzw CLIP  IN 
Postanowiłam zrobić osobny wpis o pielęgnacji włosków, o farbowaniu i o wrażeniach z noszenia :)

Z włosków można zrobić chyba każdą fryzurę. Trzeba odpowiednio dopiąć kłaczki.
Nadają się nawet do zagęszczenia koczka :)


Dostajemy je w takiej postaci:


Idealnie proste, wygładzone. Jednak to może być problem :)

Co trzeba zrobić?
Umyć je szamponem z SLS ponieważ są oblepione silikonem jak tylko można, aby były właśnie takie. A żadna z nas aż tak idealnych włosów nie ma.
Dzięki temu są idealnie proste, grube, wygładzone i świecące.
Świecenie najbardziej denerwuje.
Po umyciu, wysuszeniu są takie:
Oczywiście jeśli mamy czas, zostawiamy włoski na noc niech same wyschną, i właśnie dlatego tak się falują. Są to indyjskie włosy które mają do tego skłonność.
Jednak włoski nie są do końca oczyszczone i dalej jest ten zapach.
Co robimy?
Możemy po jakimś czasie znów umyć je tym szamponem. Schodzi po 2-3 razach :/

Używamy kosmetyków do zniszczonych włosków, nie ziołowych i nie proteinowych!


Czym myć clip in?
Gdy już silikon zlazł najlepiej delikatnym szamponem. U mnie jest to ten z Nivea, którego używam również do swoich włosów. Nowość! Będzie recenzja jego :)
Jak odżywiać?
Martwych włosów nie odżywisz. Zamiast masek i innych rzeczy. Zainwestuj w odżywkę bez spłukiwania, która je ochroni + serum na końce. Trzeba je chronić, nie odżywiać. Więc skupiamy się na zewnętrznej powierzchni włosa :) U mnie jest to mgiełka z gliss kur i "jedwab" z marion :) Również nowości, będą recenzowane :)
Czy można farbować?
No można, ale trzeba uważać, można zniszczyć włoski, dlatego nie poleca się rozjaśniania. Ja zrobiłam próbę na włoskach i na jednym pasemku maźnęłam swoją farbą, efekt? Oczywiście włoski złapały farbę, na lekko siwy kolorek. I nie zniszczyły się. Są jasne w ciepłym odcieniu, a moja farba na moich włosach wygląda identycznie jak one, jednak na jasnych jest już siwa, liczę się z tym, że będę musiała zmienić farbę na cieplejszą.
Cieplejszą???
Tak, ciepłe blondy bardziej pasują do mnie.  W popielatych, zimnych wyglądam smutno. 
DO BLONDU TRZEBA DOJRZEĆ.
 Trzeba zapamiętać, że nie tylko bardzo zimny, biały blond jest piękny, blond jest ładny wtedy, kiedy dopasowany jest do naszego typu urody.
 



Jak myjemy clip in?

Ja do umywalki nalewam wody i szamponu, zamaczam włoski, lekko palcami przesuwam z góry na dół żeby nie poplątać, spłukuje już pod kranem zimną wodą. 
 
Czy czuć spinki?

Za pierwszym razem czuć, to normalne, mamy na głowie lekkie nieznane nam dotąd obciążenie, jak przy kucyku, gdy przez rok nosiłyśmy tylko rozpuszczone włosy.
Czy boli głowa?

Mnie po pierwszym dniu bolała, tak jak wyżej, gdy po długim czasie zrobimy kucyk.
Jednak już za drugim razem nie bolała, a spinki czułam, troszkę. Teraz już mam komfort :)

Czy można nosić codziennie?

Można, po to je kupiłam, jednak przy upałach była albo kitka albo koczek już bez nich, za gorąco w plecy.
Czy można w nich spać?

Szkoda tych włosków, ocierają się o pościel, dajmy też głowie odpocząć, Jednak ja raz w dzień czekając na mojego TŻ aż wróci z pracy (jechaliśmy na zakupy) usnęłam! :)
Nic mi nie było, bo śpię na brzuchu, ale spanie co noc w nich, odradzam :)

Niszczy włosy?

Wszystko niszczy włosy, od gumek, po szampony, jednak gdy matka natura poskąpiła nam gęstości lub same z własnej woli pozbawiłyśmy się długości to świetna sprawa! Jest to najmniej inwazyjna metoda. To tylko grzebyki/ spineczki:)

Żywotność włosków

Jedna dziewczyna pisała, że po codziennym noszeniu, wyrzuciła po 1,5roku. Za ok 300 zł możemy mieć włoski na cały rok? To dużo. Inne na przedłużania u fryzjera wydają po 1000zł na trzy miesiące.

Miałam ringi, szybko je ściągnęłam, denerwowały, ciągneły, zsuwały się, nie dla mnie.



Długość i gęstość clip in, jak dobrać?

 Tu jest większy problem niż z kolorem.
Myślałam sobie wezmę 50cm, podetnę. Ale włoski mniej gęste.
Trzeba to dobrać pod swój wzrost.
Osoby niskie, np tak jak ja (150cm) powinny wybrać zestaw o długości 40-45cm. Nie ma sensu dłuższych. I tak się namęczycie z tą długością.
Dziewczyny przy wzroście więcej niż 160cm mogą śmiało brać te 50cm :)
Gęstość??
Lepiej mieć więcej nawet w zapasie niż mniej :)
Gęstość moich to 140gram. Przy czym wiem już ze 100-110 gram było by idealnie.
Jest ich troszkę za dużo, mimo iż mam więcej taśm, tych małych nie przypinam i tak ich jest za dużo :)
A gdyby było za mało. Wyobraźcie sobie, tu grube do połowy, a od polowy kilka pasemek, nie fajnie, prawda? Tak jak powiedziałam, lepiej wziąć na zapas.

Kolor, jak dobrać?
Jeśli boimy się same, możemy zamówić próbnik, ewentualnie zrobić zdjęcie bez lampy, w świetle dziennym, bez ostrego słońca, wysłać w formularzu, Pani odpisze, jaki kolor jest najbardziej zbliżony :)
Najłatwiej jest z czernią :)


Musimy pamiętać, że mimo iż mamy włoski na clip in, musimy dbać o swoje, co swoje lepsze, dlatego ja dalej zapuszczam, dbam, a z nich cieszę się chwilowo :) Myślę, że rok może półtora i będę miała znów swoje długie :)

 

2 komentarze: